elsie zimblys

LANZAROTE

Kategori: my life

lanzarote.. man kan ju inte säga att jag hade KUL, men det va otroligt fint och skönt.
jag behövde ju komma bort, hade inte den känslan men hemma satt jag och nörda oc och fb typ
så på de sättet va de bra, men jag kände inget om att typ "komma bort från allt" eller något
och överdrivet varmt va de ju iiinte.. jag har la fått färg, men inte mycke.. mest i ansiktet, fattar inte varföör..
menmen de va gött med sol och sommarkläder iaf!
kändes dooock som att jag va borta i typ en månad och att jag har as mycket att ta igen och att jag har missat massa..
inte köpt något speciellt där heller, köpte rätt onödiga småsaker, förutom en as tuff tändare!
men la nog mest pengar på chips.. dom finns inte i sverige och dom är så jääääävla värda
eller ah, VA.. fast de va ju inte mina pengar heh.. 
men ändåå.. maten va äcklig
den dööööööög väll för att jag itne skulle gå runt o svälta, men åt en god måltid EN gång
frukosten va ju underbar men de va ju baguette med skinka och tomat (typisk utomlandsfrukost enligt mig) då pappa går till affären på morgonen, köper baguett till hela familijen, oså är min baguette gjort när man vaknat :D
men de jag gjorde egentligen va att irritera min familj helatiden? :D HIHI
första dagen va de la hyffsat väder, lite fram och tillbaka..
andra dagen va de lite molnigt men ändå sol, sen regna de lite också.. men de va typ MAX 10 min o de va inte ens mycke?
men dom första 6 dagarna va typ: vakna, ta på sig bikini, lägga sig vid poolen och sola, bada lite, sen blir de kväll, då går man ut och äter på någon restaurang, när man kommer hem sen så lägger sig julius och vi typ sätter oss på på altanen och jag tjockar mig med chips :)
dom två sista dagarna åkte vi till några andra ställen typ..
på torsda kväll (trorja) gick jag ut i stan ensam för ja blev sur på familjen, tror nog de blev den obehagligaste kvällen i mitt liv
och de hände inget farligt & ja kanske spelar över men de är ju från min vinkel.
PÅ NYÅR SÅ åt vi på en restaurang som hade äcklig mat, eller mamma gillade sin men inte vi andra.. men fyrverkerierna va dom finaste nååågonsin
allt va så himla fint, de va över havet typ, på stranden
de va många och länge och dom va stoooooooooooora
asså dom va så.. jag vet inte vad!
dom va enorma och så va de som om dom zoomades typ, åhvet itne hur jag ska förklara, jag skulle filmat istället..
jaja, tog massa konstiga bilder den kvällen iaf, jag va på HUGGEEEEEEEEET

onödig fakta:
sen läste jag ut böckerna jag hade med mig på 3 dagar.. skulle tagit med mig en till haha :(
brukar alltid läsa när jag reser.. hehhe
men hade med mig "ett nytt liv på köpet" - sanna granholm (tror hon hette så)
och tredje "tillsammans" boken
ett nytt liv på köpet i helhet va inte bra, asså handlingen, de den skulle handla om kom bland dom 50 sista sidorna, dom andra 300 sidorna va liksom bra.. men långtråkigt
författaren skriver bra böcker annars!
tillsammans böckerna är underbara.. inget annat :)
JAJA HÄR FÅR NI EN FIN BILD FRÅN 2009 BARA FÖR ATT!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: